سفارش تبلیغ
صبا ویژن

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار : خانه داری یکی از شلوغ ترین مشاغل است. آیا قبول دارید؟ مراقبت از خانه ، به ویژه در مورد کودکان ، یکی از دشوارترین وظایف است که برای پیشرفت به مدیریت دقیق نیاز دارد. حجم کار و مسئولیت های خانم های خانه دار که معمولاً زن هستند گاهی اوقات به قدری زیاد است که نیاز به وقت برای استراحت و سرگرمی برجسته می شود.

قبل از هر چیز یک ارزیابی کلی از موضوعی که میخوایم راجبش حرف بزنیم اشاره کنیم شما نیازی نیست کارهای سخت و غیرممکنی انجام دهیدشما با چند تکنیک ساده و راحت میتوانید سرگرمی خودتان را محیا کنید که شاید قبلا بهش فکر هم نکرده بودید بنابراین برای داشتن یک زندگی موفق و شاد باید سعی کنید از یکنواختی خارج شوید تا زندگی شادی را سپری کنید.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار


اما سرگرمی خانه دار چه می تواند باشد؟ چه چیزی روحیه خانم خانه را تقویت می کند و او را از خستگی های زیادی که تجربه می کند دور می کند؟ در این مقاله در مورد سرگرمی های خانم های خانه صحبت کرده ایم.پس تا پایان این مقاله با کاردستون همراه باشید.

1. به گروه های هنری و فرهنگی بپیوندید

شرکت در کلاس های هنری مانند نقاشی ، تئاتر یا هر چیز دیگری می تواند روحیه شما را تازه و کمی پر رنگ و جذاب تر کند.

شما قرار نیست اسکار بگیرید یا سیمرغ جشنواره فجر را برنده شوید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به یک موسسه فرهنگی و هنری بروید و در کلاسهایی مانند بازیگری یا شعرخوانی یا هر چیز دیگری در زمینه فرهنگ و هنر شرکت کنید.

این کلاس ها متنوع و سرگرم کننده هستند و ضمن کمک به شما در تجربه لحظات خاص و تازه ، دوستان جدیدی برای شما به ارمغان می آورند و ساعاتی سرگرم کننده را برای شما ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: با قالب های یخ خلاقیت داشته باشید 

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

2. دوچرخه سواری

دوچرخه سواری بلدی؟ عالی. اگر هنوز یاد نگرفته اید ، نگران نباشید. سخت نیست کمی تمرین کنید و یاد بگیرید ، سپس دوچرخه خود را بردارید و صبح یا هر زمان مناسب دیگری سوار شوید.

دوچرخه سواری هم ورزش است و هم تفریح. حتی می توانید به گروه هایی بپیوندید که دسته جمعی دوچرخه سواری می کنند. انجام این کار روحیه شما را تقویت می کند ، زندگی شما را سرگرم می کند و البته باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و ورزش کنید.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

3. چادر در دل طبیعت پهن کنید

تورها و گروه هایی هستند که در قلب طبیعت اردو می زنند و به اردو می روند. به این گروه ها بپیوندید و مقصدی متنوع و جذاب را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، کمپ زدن در صحرا یا قلب جنگل و خوابیدن در زیر آسمان می تواند یکی از تمیزترین تفریحات برای شما باشد.

زندگی برای یک خانم خانه دار ممکن است کمی یکنواخت باشد. مسئولیت های تکراری روزمره ممکن است گاهی اوقات ناامیدکننده باشد. با انجام کاری مانند کمپینگ از کسالت زندگی روزمره دور می شوید.

درست است که پس از بازگشت از این سفر ، باید حمام کنید و کمی خسته شده اید ، در عوض روحیه شما تقویت می شود و قلب شما خوب می شود. اردو زدن را به عنوان یک سرگرمی برای خانم های خانه فراموش نکنید. زدن به قلب طبیعت همیشه لذت بخش است.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام روبان دوزی برای افراد مبتدی

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

4- مهارت های مورد علاقه خود را دنبال کنید

بیشتر سرگرمی ها بر اساس فعالیت بدنی است. اما مغز نباید فراموش شود. این روزها که دوره های آموزشی زیادی برگزار می شود ، یادگیری به هیچ وجه کار سختی نیست. با ثبت نام در یک کلاس آموزشی ، هم می توانید لذت ببرید و هم چیزی به دانش خود اضافه کنید.

این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزی می خواهید یاد بگیرید. آیا شما یک شیرینی پز هستید؟ آیا به هنر علاقه دارید؟ آیا اقتصاد را دوست دارید؟ آیا می خواهید تجارت را یاد بگیرید؟ علایق شما هرچه باشد ، ادامه کار در آن راهی عالی برای افزایش دانش و زندگی شماست.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

5. کلکسیون درست کنید

جمع‌کردن کلکسیون و تشکیل‌دادن مجموعه‌ای از اشیاهایی که به آنها علاقه دارید سرگرمی جذاب و مفرحی است. دیگر انتخاب با شماست که چه مجموعه‌ای برای خود تهیه کنید؛ برای نمونه، اگر به موسیقی و فیلم علاقه دارید، بایگانی و مجموعه‌ای از موارد دوست‌داشتنی برای خود را تهیه کنید.

نباید با مواردی مانند عتیقه همراه باشد. می توانید گوشواره های مورد علاقه خود را جمع آوری کنید. ایجاد یک مجموعه سرگرم کننده و پاداش آور است. آن را به لیست سرگرمی های خانم های خانه دار اضافه کنید.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

بیشتر بخوانید: 50 شغل ساده در منزل برای کسب درآمد

6. عکاسی را یاد بگیرید

این روزها همه تلفن همراهی دارند که با کیفیت های مختلف عکس می گیرد. پیشنهاد جذاب بعدی برای سرگرمی خانم های خانه عکاسی است. هیچ تفاوتی بین عکاسی حرفه ای از دوربین و عکاسی از تلفن همراه وجود ندارد.

انواع تکنیک ها و ترفندهای عکاسی را در کلاس یا بصورت آنلاین یا از محتوای آنلاین یاد بگیرید و تمرین کنید. شاید آنقدر حرفه ای شوید که بتوانید حرفه ای عکاسی از طبیعت ، عروس و داماد را دنبال کنید و درآمد کسب کنید. جذاب است ، نه؟

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

7. کتاب بخوانید

خواندن کتاب های مختلف هم آموزنده است و هم سرگرم کننده. وقتی برای خود وقت اختصاص می دهید به خواندن کتاب های مختلف بیندیشید. به گروه های مطالعه بپیوندید تا یک کتاب را با دیگران بخوانید و سپس در مورد آن صحبت کنید و وارد گفتگو شوید. در سطح فضای مجازی نیز چنین گروه هایی وجود دارد.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

8. یک نوازنده ، شاعر و خواننده شوید

اگر می توانید در کلاس های موسیقی و آواز شرکت کنید. حرکات موزون یا شعرخوانی گزینه های دیگری است که می تواند در لیست سرگرمی خانم های خانه گنجانده شود و حال شما را خوب کند. خوشبختی ، اشتیاق و یادگیری از جمله دستاوردهای شرکت در چنین کلاسها و فعالیتهایی خواهد بود.

9.به گل‌وگیاه و باغبانی روی خوش نشان بدهید

باغبانی و پرورش گل روحیه شما را بالا می برد. شما نباید یک باغ یا باغ بزرگ داشته باشید. حتی اگر بالکن ندارید ، بر اساس سلیقه و فضای خانه چند گلدان زیبا بسازید و گل آرایی را در برنامه های سرگرم کننده خود بگنجانید. مراقبت از گل باعث خوشحالی و سرگرمی شما می شود و فضای زندگی شما را زیباتر و شاداب می کند.

خانم های خانه دار

بیشتر بخوانید: آموزش مرحله به مرحله ساخت آکواریوم گیاهی کوچک

10. خوشنویسی را بیاموزید

ما قبلاً پیشنهاداتی را برای حضور در کلاسهای فرهنگی و هنری ارائه داده ایم. گزینه دیگر یادگیری خوشنویسی است. با شرکت در کلاس های حضوری یا آنلاین یا حتی با خرید کتاب های آموزشی و کمک آنلاین می توانید خوشنویسی را یاد بگیرید.

خوشنویسی بسیار جالب و سرگرم کننده است و یادگیری آن به روش های مختلف امکان پذیر خواهد بود. خوشنویسی نوعی سرگرمی برای خانم های خانه دار است که اگر شما هم یکی از آنها باشید ، اوقات خوبی را برای شما رقم می زند و به هنرهای با ارزشی تسلط خواهید داشت.

خانم های خانه دار

11. بازی های ویدیویی و رایانه ای را امتحان کنید

بازی های ویدیویی و رایانه ها دنیایی از تنوع و سرگرمی را ارائه می دهند. معمولاً زنان در این زمینه گشت و گذار نمی کنند و این امر معمول شده است که چنین بازی هایی برای کودکان یا مردان انجام می شود. اصلاً اینطور نیست.

بازی های ویدیویی و رایانه ای را امتحان کنید. قطعاً خوشتان خواهد آمد. یکی از دلایلی که شما هرگز آنها را به عنوان سرگرمی خانم های خانه دار ندیده اید این است که نمی دانید چگونه آنها را انجام دهید. تجربه های جدید و شادی را برای خود بیاموزید و خلق کنید.

خانم های خانه دار

12. پازل درست کنید

انواع مختلفی از پازل ها با طرح های بسیار جذاب در بازار موجود است. اگر این کار را انجام دهید ، می توانید با خرید یک پازل هزار تکه یا حتی قطعات بیشتر ، در اوقات فراغت خود را سرگرم کنید. بعد از اینکه این کار روشنفکرانه و در عین حال جذاب را تمام کردید ، نتیجه زیبای آن را قاب بگیرید و آن را به دیوار آویزان کنید. چه چیزی بهتر از این؟

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت بازی فکری با وسایل دور ریختنی

خانم های خانه دار

13. جواهرات درست کنید

ساخت جواهرات همچنین می تواند یک سرگرمی برای خانم های خانه دار و هر کسی باشد که از ساختن آثار ظریف لذت می برد. با خرید کیت ها و آموزش های موجود در اینترنت ، در کلاس های جواهرات شرکت کنید یا راه خود را در این زمینه پیدا کنید. حتی با مهارت در این مهارت و هنر می توانید یک تجارت آنلاین یا رو در رو راه اندازی کنید.

خانم های خانه دار

14 دونده شوید و بدوید

دویدن ، مانند دوچرخه سواری ، بسیار سرگرم کننده و جذاب است و به تناسب اندام شما کمک می کند. بدوید ، با گروه هایی که این کار را به صورت حرفه ای یا تنها و در اطراف خانه انجام می دهند. دویدن حس خاصی دارد و شما را به فردی مایل تبدیل می کند که با تلاش و تمرکز اهداف خود را دنبال می کند این عالی است.

بیشتر بخوانید: ایده با پالت چوبی در منزل به روش ساده 

خانم های خانه دار

15 حرفه ای آشپزی کنید

ممکن است به نظر برسد که آشپزی برای خانم های خانه دار یک سرگرمی نیست و آنها دائماً خودشان این کار را انجام می دهند. دنیای آشپزی بسیار متنوع و گسترده است.

اگر می خواهید وارد آن شوید ، دست شما کاملاً باز است و می توانید با بررسی زمینه های مختلف موجود در آن و مثلاً متخصص در تهیه انواع اسموتی یا دسر ، یادگیری غذاهای محلی یا اروپایی و ... انتخاب کنید. پخت و پز و یادگیری دستور العمل ها و روش های جدید شما را بسیار سرگرم و شاد می کند.

خانم های خانه دار

16. نجاری نیز ایده خوبی است

کار با چوب معمولاً توسط همه مورد علاقه است. در مورد شما چطور؟ به نجاری فکر کنید. نیازی نیست که این کار را به صورت حرفه ای دنبال کنید. مقداری چوب تهیه کنید و وسایل مورد نیاز برای نجاری را داشته باشید.

سپس یاد بگیرید که چگونه با چوب با کلاسهای آموزش آنلاین یا نجاری کار کنید و یک سرگرمی ایده آل برای خود فراهم کنید که نتایج و مصنوعاتی جذابی نیز ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: آموزش جاشمعی خیلی ظریف و زیبای سیمانی

17. به کلاس شنا بروید

شنا نیز عالی است. این ورزش همچنین سرگرمی لذت بخشی است. با شرکت در کلاس های شنا یا رفتن به استخر برای شنا می توانید اندامی متناسب بسازید ، بدن خود را سالم نگه دارید و با افراد مختلف معاشرت کنید و از آن لذت ببرید.

خانم های خانه دار

18 .خیاطی را امتحان کنید

این روزها یادگیری چیزهای مختلف با وجود متنوع بودن محتوای آموزشی در قالب دوره های آنلاین و فیلم ها یا کلاس های حضوری و آنلاین کار دشواری نیست. خیاطی نیز یکی از مواردی است که می توانید از راه های مختلف یاد بگیرید و خود را سرگرم کنید.

اگر اصول را بدانید ، می توانید لباس های مورد علاقه خود را بدوزید و حتی ممکن است آنقدر خوب کار کنید که بتوانید از این مهارت و هنر درآمد کسب کنید. در واقع ، گلدوزی و روبان دوزی در یک دسته قرار می گیرند و برای طرفداران آنها بسیار سرگرم کننده هستند.

خانم های خانه دار

19. بافتن را بیاموزید

بافندگی هنری است که سرگرمی زنان خانه دار و حتی افراد شاغل بوده و هست. بافندگی با نخهای رنگی مورد علاقه شما در اوقات فراغت خود آرامش دلپذیری را به شما ارائه می دهد. آیا شما تجربه دارید؟

خانم های خانه دار

20. حیوان خانگی بیاورید

اگر عاشق حیوانات هستید و می دانید چگونه آنها را نگهداری کنید ، آوردن حیوان خانگی را در نظر بگیرید. البته به یاد داشته باشید اگرچه وجود حیواناتی مانند سگ یا گربه در خانه لذت بخش و سرگرم کننده است اما مسئولیت های زیادی نیز به همراه دارد و گاهی اوقات ممکن است باعث حواس پرتی شود.در صورت برخی از مشکلات و بیماری ها مانند آسم و آلرژی از آوردن هر گونه حیوان خودداری کنید.

خانم های خانه دار

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت آبنمای سیمانی

21. یوگا را هم بخاطر بسپار

یوگا یک تمرین عالی برای تناسب اندام و ورزش ذهنی برای افزایش آرامش و تمرکز است. یوگاکردن را یاد بگیرید. کلاس ها و محتوای آموزشی زیادی برای این کار وجود دارد. بخشی از روز خود را به انجام یوگا اختصاص دهید و پس از مدتی نتایج شگفت انگیز تأثیرات مثبت آن را بر زندگی بپذیرید.

خانم های خانه دار

22. کوهنوردی نیز ورزش فوق العاده ای است

برخی افراد کوهنوردی را دوست ندارند. آیا شما در رده آنها هستید؟ شاید اینطور باشد ، اما باور کنید با امتحان این کار و ادامه آن طرفدار کوهنوردی خواهید شد.

این یک ورزش عالی است و باعث سلامتی شما می شود و دارای خلق و خوی باورنکردنی است که قدرت اراده و تمرکز شما را تقویت می کندکوهنوردی گروهی یا انفرادی یک سرگرمی برای خانم های خانه دار و همه افرادی است که طبیعت را می شناسند.

خانم های خانه دار

23- داستان‌نویسی را تجربه کنید

"نوشتن" یک کار حرفه ای است. اما همچنین می تواند سرگرم کننده باشد. شما قرار نیست پروین اعتصامی شوید یا جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کنید. برای خودتان بنویسید. اصول کار از اینترنت یا شرکت در دوره های مختلف را بیاموزید و گاهی برای خود بنویسید.

این بسیار سرگرم کننده خواهد بود ، و شما از کجا می دانید؟ اگر استعداد دارید ، شاید روزی کتاب خود را منتشر کنید. فقط غیرممکن است ، غیرممکن است ، درست است؟ اگر حرفه ای نیستید ، مشکلی پیش نمی آید. همین که عادت کنید خاطرات خود را در یک دفترچه یادداشت بنویسید ، سرگرمی جذابی خواهید داشت.

خانم های خانه دار

24. وبلاگ نویسی را امتحان کنید

این روزها که زندگی ما به فضای مجازی متصل است ، بسیاری از امکانات را برای سرگرمی در این فضا مشاهده می کنیم. یکی از سرگرمی های خانم های خانه دار می تواند وبلاگ نویسی باشد. در بسترها و پلت‌فرم‌های مختلف اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی برای خودتان صفحه‌ای درست کنید و در آن بنا به سلیقه و علاقه‌مندی‌هایتان محتوا تولید کنید. سرگرم می‌شوید و در ضمن، دوستان زیادی هم پیدا خواهید کرد.

خانم های خانه دار

25. اوریگامی را یاد بگیرید

اوریگامی هنر ساخت چیزهای مختلف با کاغذ است. چندین کتاب و مقاله در زمینه ساخت اشکال و طرح های مختلف با کاغذ وجود دارد. با یادگیری آنها در اوقات فراغت خود را سرگرم خواهید کرد.

خانم های خانه دار

26. شمع درست کنید

شمع سازی هنر شیرینی است. در این زمینه دنیای انتخابی وجود دارد. رنگ ها و اشکال مختلف شمع ها را طراحی و بسازید. این یک کار جذاب خواهد بود و حتی ممکن است بتوانید با افزایش تولید در این زمینه کار خود را شروع کنید. شما چی فکر میکنید؟

خانم های خانه دار

27. مستندها را تماشا کنید

اهمیت تماشای فیلم های مستند با موضوعات مختلف را دست کم نگیرید. این کار هم شما را سرگرم می کند و هم اطلاعات خوبی به شما می دهد. این روزها در اینترنت و شبکه های مختلف ، مستندهای بسیار جذابی در زمینه های مختلفی تولید می شود که برخلاف تصور عمومی ، اصلاً خسته کننده نیستند و راهی برای افزایش دانش ، وسعت دید و سرگرمی هستند.

28. سریال های تلویزیونی را دنبال کنید

تماشای فیلم و سریال تلویزیونی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید به عنوان سرگرمی یک خانم خانه انجام دهید. این روزها سریال ها و فیلم های زیادی در داخل و خارج از کشور تولید می شود. در موضوعات مورد علاقه خود به سراغ آنها بروید و با پیروی از آنها با آنها سرگرم شوید.

29. طراحی داخلی را بیاموزید

کلاسهای مختلفی برای آموزش طراحی داخلی وجود دارد. همچنین متنوعی از محتوای نوشتاری و ویدئویی در اینترنت وجود دارد. نکاتی را بیاموزید و طراحی و دکوراسیون خانه را تغییر دهید. شاید آنقدر در این زمینه حرفه ای باشید که از خارج از خانه پروژه هایی به شما پیشنهاد شود.

خانم های خانه دار

بیشتر بخوانید: 30 ایده برای کسب درآمدی در منزل

30. به سفر بروید

شما یک خانه دار هستید و ممکن است بچه دار شوید. هیچ یک از اینها بدان معنی نیست که نباید وقت را تنها بگذرانید. برنامه های شخصی سرگرم کننده ای مانند سفر به تنهایی در برنامه خود و گاهی ضربه زدن به قلب جاده داشته باشید.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

31. در کارهای خیرخواهانه شرکت کنید

شرکت در امور خیریه و همکاری با خیریه ها نیز می تواند شما را سرگرم کند و برای دیگران بسیار مفید باشد. ورود به این زمینه از فعالیت ها باعث آشنایی شما با افراد مختلف و افزایش معاشرت شما می شود. احساس خوبی که برای شما به ارمغان می آورد نیز قابل توصیف نیست.

30 ایده جذاب برای سرگرمی خانم های خانه دار

در پایان

آیا با انواع سرگرمی های خانم های خانه دار آشنا هستید؟ آیا توجه کرده اید که چقدر چیزهای مختلف و سرگرم کننده وجود دارد که ما بعضی اوقات از آنها چشم پوشی می کنیم؟ خانه دار بودن به معنای این نیست که نباید برای خود وقت بگذارید. مسئولیت های مدیریت خانه گاهی اوقات بیش از هر شغل دیگری دشوارتر است و بنابراین ، تفریح ??و سرگرمی برای همه خانم های خانه دار ضروری است.

کدام گزینه را بیشتر دوست داشتید؟ آیا پیشنهادی در این زمینه دارید؟ اگر مجبور باشید یکی از موارد بالا را انتخاب کنید ، به کدام یک را انتخاب میکردید؟